Pardus’ta Hareketlenme..!!


resim_yasaluyariPardus’un resmi sitesine bu gün girdiğimde yenilik rüzgarları gözüme çarptı ve çok şaşırdım ve heyecanlandım. Hemen kıyı köşe her yeri inceledim, güzel şeylerden bahsedilmiş ve 2012 sürümü için bir bölüm yapmışlar fakat henüz bir indirme linki mevcut değil. Ayrıca 2013 sürümünün yakında çıkacağı haberini de vermişler.

Aynı heyecanla topluluğun sitelerinden biri olan Özgürlük İçin‘e koştum forum bölümünde benim gibi heyecanlı arkadaşlar tartışmaya başlamış kimi iyimser, çoğu kötümser bir çok yorum yapılmış konuşmalar beni çok meraklandırdı ve resmi sitenin iletişim bölümüne girip benim ve diğer meraklı arkadaşların cevap araddığı soruları sormak istedim.

İletişim bölümünden aşağıdaki mesajı attım bakalım cevap verirlerse paylaşacağım. Yanlış yada saçma gelen yerler olabilir gece gece uyku sarhoşu halde bir heyecanla yazdım… Bakalım cevap verecekler mi :)

pardus-anka-logo1“Bu çıkacağı belirtilen yeni iso’lar .deb paket sistemi entegre edilmiş bir Pardus sürümümüdür. Yoksa .pisi paket sistemi kullanılan bir sürümmüdür. Bunu açıklayabilirseniz çok mutlu olurum. En azından bir sürüm notu falan ekleyin siteye neyin ne olduğunu bilelim. Birde Pardus-Anka çatallamasına desteğiniz var mıdır? Yada onlarla herhangi bir bağınız var mı? Yani sizin ki bir .deb Pardus ise ve biz bunu kullanmak istemeyip diğer Pardus-Anka’yı kullansak ona da destek verir misiniz? Ayrıca sizin Pardus’unuz ne kadar özgür, yani biz sizden yeni bir paket için istekte bulununca onu da paket yöneticisine eklemek gibi bir desteğiniz olacak mı. Yada Pardus’u biz kendi ihtiyaçlarımıza göre kendimiz yeniden şekillendirebilecek miyiz? Eğer evet ise sizin bu konuda bize desteğiniz nasıl olabilecek? Sorularım fazla oldu biliyorum ama bu bütün Pardus kullanıcılarının merak ettiği konuları cevaplamak artık sizin onlara bunca zamandır olan bir borcunuz diye düşünüyorum, Şimdiden teşekkür ediyorum…”

Pardus Yeni SiteBu arada bir çok sorumun cevabını yenilenen sitede Belgeler bölümünde yayınlanmış Pardus Temel Seviye isimli belgeden aldım gibi. Belgede bireysel ve Kurumsal iki ayrı dağıtımdan bahsediliyor. Bireysel sürümü topluluğun geliştireceğini kurumsal sürümün kendilerinin geliştireceğini belirtmişler ayrıca Kurumsal sürüm .deb li bireysel sürümün de .pisi ile devam edeceği belirtilmiş. Belgeleri siteden indirip okuyabilirsiniz bir çok soruya cevap var bence. eğer tahmin ettiğim gibi olacaksa gerçekten güzel yolda gidiliyor inşallah vaat edilen sonuçlar alınır gerçekten… :)

Bir Cevap Yazın

