Resmi Topluluk Ne Demek..??



ozgurlukicin-takimi_Bir dağıtım nasıl resmi topluluk oluşturur? Yada resmi topluluk ne demektir? Resmi topluluk maaş mı alır bir yerden? Neden resmi topluluk kurulur? Bunları bir türlü anlayamamışımdır. Özgür Yazılım’da resmi topluluk nedir yahu? Benim bildiğim topluluk dediğin bu yazılımı kullanan yada yazılıma katkı vermek isteyen gönüllü kişilerden oluşan bir oluşumdur, resmisi nasıl oluyor anlayamıyorum, birilerine katkı vermesi için maaş mı ödüyorlar yani?

logo

Parduslinux.org sitesi kurulduğunda LMTR’den de tanıdığım Eren(unixrod) ben ve bir kaç arkadaş daha o siteye de destek vermeye çalıştık, ilk başta güzel gidiyordu samimi görünüyordu herkes ama gün geçtikçe bazı gizli gelişmeler yaşanmış ve bizim hiç bir şeyden haberimiz olmuyordu. Sorularımıza hiç bir yerden cevap alamıyorduk ki sonunda kokusu da çıktı. Mevcut yönetim Eren ve Önder’in bilgisi dışında siteyi kapatmış ve Tübitak resmi portalı olan Pardus Portal ile birleşme kararı almışlar. Eren (unixrod) ve Önder (nautilus) bu birleşmeye karşı çıkında da forumdan atmışlar. Beni attılar mı onu hiç bilemiyorum o gün foruma giremedim daha. Bunun ile ilgili Eren kardeşimizin günlüğüne göz atabilirsiniz arkadaşlar, buyurun buraya. Görüldüğü gibi önce resmi topluluk olacak denen topluluk bir gecede birilerinin çıkarlarına uymayınca kapandı, şimdi başka mecrada tekrar açılacağı söyleniyor kim güvenebilir o topluluğa artık? Kim güvenir bilemem ama o topluluktan Özgür Yazılım adına bir ürün çıkmayacağı yada çıkamayacağı çok açık.

Pisi Linux... Özgürlük şimdi başladı...Özgür bir topluluk isteyen arkadaşlar, bekleyin çok yakında büyük sürprizlerle pisilinux.org geliyor, gerçekten özgür, resmi değil, öz topluluk sitesi olarak, tamamen gönüllülerin elinde geliyor, “Özgürlük Şimdi Başladı” diyerek geliyor…

3 thoughts on “Resmi Topluluk Ne Demek..??

  1. kardeş, özgürlükiçinde muglali, google+ da savaş izmir olarak beni tanırsın. bu debianlı pardus cephesi daha bize karanlık. şahsen içimden ne kurmak ne de topluluğa destek olmak geliyor. çok duygusal pisici bir yaklaşımlada bakmak istemiyorum. ama eski pardus yönetimi kadar da olsa açık bir yapıya kavuşmadıkları gün yüzüne çıkıp birşeyler yapmadıkları sürece pek sürece intikal edesim yok. bekle gör prensibini benimsedim.

    • Çok haklısın kardeşim, benim tepkim burada iyi niyetli arkadaşlara yapılan haksızlıklara, Erenin yazısını mutlaka okuyun, yazıda linkini de verdim…

      • Kimin ne yaptığını bilmiyorum dersem yalan olur. İtibarsızlaştırma çabalarıydı, başarılı da oldular. Biraz dikkatli bakarsanız bunları kimin yaptığı aşikâr. http://www.parduslinux.org her zaman aktif ve organik bir yapıda kalacaktır. Açık ve net bilgi için foruma beklerim.

Bir Cevap Yazın

